I. Dönem Öğrencilerimizin Sağlık Proje Sunumları

10.4.2016

         

Tıbbi Genetik Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Haydar BAĞIŞ açılış konuşmasını yapmak üzere kürsüye gelerek Sağlık Projesi dersinin programından ve nasıl gerçekleştirileceğinden bahsetti. Prof. Dr. Haydar BAĞIŞ konuşmasında;

  • Bugün burada bulunma nedenimiz Fakültemiz I. Dönem Tıp Öğrencilerimizin Sağlık Proje Dersi Başlığı altında kendilerine verilen projelerin sunumlarını yapacak olmalarıdır.
  • Öğrencilerimiz önce 15 gruba 5-7’şerli gruplar halinde ayrıldı ve her gruba bir başkan seçtik ve gruplardan konu başlığı getirmelerini istedik.  Ancak konu başlıkları zamanında gelmediği için sağlıktaki güncel konulardan 15 proje konusu verdik. Umarım siz saygıdeğer hocalarım bu projeleri beğenirsiniz.
  • Sunumlar 4 oturumda 4’er sunum yapılacak şekilde dizayn edildi. Her sunum 15 dakika olacak ve 5 dk. Sorular için ayrılacak. Her sunum için 2’şer hocamız skorlama yapacak ve bu skorlama vize notuna dönüştürülecektir. Her proje makaleye dönüştürülecek olup final notunda sunum puanı, projeye katkı derecesi ve makale dikkate alınarak hesaplama yapılacaktır. 
  • Proje dersinin amacı öğrencilerimizi güncel sağlık konuları üzerinde araştırma yapmaya teşvik etmek ve yapmış oldukları araştırmayı makale ve sunum haline getirmelerini istemekteyiz.
  • Bu dersin sonunda öğrencilerimiz proje kapsamında araştırma ve sunum yapmayı ve makale yazmayı öğrenmiş olacaklardır. Sonuç olarak tıp eğitiminin yanında Ar-ge çalışmalarını ve innovatif düşünceyi benimsemelerini sağlamımız gerektiğini de düşünmekteyim.
  • Örneğin: 25 Tır mermer satıp 1 Tomografi cihazı alabilirsiniz. Bu bakımdan katma değeri yüksek olan yüksek teknoloji ürünleri üretmeliyiz. Almanya sağlıkta ithalat 14.1 Milyar $  ihracat 22.6 Milyar $. Türkiye’de ise ithalat 20 Milyar $  ihracat 08. Milyar $. 30 bin Tıbbi ürün var. Yıllık 2.4 milyar $ harcanıyor ve milli gelirde 2’nci harcama gideri olarak sağlık harcamaları gelmektedir.
  • Bizim nihai hedefimiz buradan hekim olarak mezun olacak öğrencilerimizin spesifik bir sorun üzerinde detaylı düşünme ve ilgili sorunu çözmek için değişik araçları kullanma yetisi geliştirmelerini beklemekteyiz.
  • Bildiğiniz gibi Tıp Eğitimi uzun, ince ve çetrefilli bir yol olup çok uzun bir süreç istemektedir. Bu süreçte tüm öğrencilerimize başarılar diliyorum.
  • Bu öğrenci sempozyumunun nitelikli hekim yetiştirilmesine katkı sağlaması ve toplumsal refahın yükseltilmesi anlamında önemli katkılar koymasını ümit ediyorum.

         21. yüzyılın başlarında 3. Nesil Tıp Eğitimini ve Sağlık Hizmetlerini profesyonel yetkinlik ve global bilgiye dayalı performans temelli yaklaşım yürütmek dileğiyle hepinizi saygılarımla selamlarım” diyerek konuşmasını bitirdi.​

     

    

  

 

 

 

 

Görünütülenme Sayısı: 1860